søndag 27. mars 2011

Vil disse våkne til liv igjen?

Min Bestemor er veldig glad i å jobbe i hagen. I høst kom hun med ett brett stiklinger fra jordbærplanter. De var allerede ett par år gamle så hun sa det nok kom til å komme bær på dem til sommern. Jeg glemte helt bort hva jeg skulle gjøre med dem igjennom vintern, så nå har de stått i kjellern hele vintern. 
Vil de komme til liv igjen? Eller har jeg tatt knekken på dem? 
Ikke vet jeg...så jeg har startet å vanne dem, men frem til netter med kuldegrader er helt utenkelig blir de stående i kjellen tenker jeg. Så får jeg finne ett kar som skal stå ute som jeg kan plante dem over i. 
Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke passa skikkelig på dem. Håper virkelig det kommer spirer ut over våren...

Her er de ute av kjellern og får litt vann














Hva tror du?
Har jeg tatt knekken på dem eller kommer det til å gå greit?

3 kommentarer:

  1. Du skal ikke se bort ifra at det plutselig kommer spirer på disse plantene. De ligger jo i dvale nå, men plutselig kommer spirene! (Det spørs hva slags jordbær det er, tror jeg)

    SvarSlett
  2. Hvor sto de? Jeg gjemmer fuchsiane mine i boden (etter å ha ribbet dem totalt og klipt opp, tar dem opp inn i huset i slutten av februar, og de har allerede masse flotte grener og blader allerede. Alt jeg lar stå ute i potter er dessverre drept av kulden. Men kanskje det er mildere hos dere? Lykke til i allefall!

    SvarSlett
  3. De har stått i kjellern, så de har stått varmere enn om de hadde stått ute, for det har vært mye -25grader i vinter.
    Nå er de planta over i en kasse som står i solveggen. Krysser fingre og tær på at de våkner til liv når det blir varmere :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar