søndag 25. mars 2012

En tur rundt i hagen - Mars 2012


Vi nyter disse dagene vi har nå. 

Masse sol, god temperatur og blomster som spretter frem fra vinterdvalen sin.
Hører vi på værmeldingen må vi nyte disse dagene vi har igjen frem til påske, for da vil temperaturen synke til det mer normale for årstiden. 


Arbeidet i hagen jeg konsentrerer meg om nå er "beddet" langs husveggen mot sør. 

Der er det en Løytnantshjerte, en Bringebærbusk, Sibir Iris og en haug med ugress og gress.

Planen er å få renset opp der så det bare er "normal" luking som må gjøres i løpet av sommern. 
Nå er det en klatreplante som har røtter over det meste der. 
Så jeg graver så dypt jeg kommer og "siler" jorda mellom fingrene for å få ut rotbiter. For røttene på denne klatreplanten knekker i ett sett.

Tiden vil vise om jeg har fått renset godt nok opp når jeg kommer meg til det andre hushjørnet og ting fåt tid til å begynne å gro videre (om jeg har glemt noe). 










1 kommentar:

  1. Så fine vårbilder du har , deilige vår :)

    Ha en fin søndag og nyt sola, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar