fredag 14. oktober 2011

Ut å høste frø

Tidligere i år ble jeg veldig gira på å prøve å så frø fra noen av blomstene i hagen. 
Etter å ha sjekka frøene en gang for mye, og de enda ikke var klare for å bli høstet, endte jeg opp med å glemme det litt bort og tenke "ja, ja...får ta det ett annet år. Nå gidder jeg ikke mer". 


MEN, i ettermiddag fikk jeg plutselig lyst til prøve likevel. 
Det blir ingen spennende og avansert måte jeg prøver på. 
Her blir frøene lagt i jord i potter, også setter jeg de i kjelleren en stund sånn at de får seg en vinter. 
I løpet av vinteren tenker jeg at jeg tar de opp og "tiner de opp" og lager en fake vår til dem. 
Så blir det spennende å se om det blir noe som kan plantes ut til sommeren 
eller om pottene bare inneholder jord til. 

Nå er frøene bare høstet, så enn så lenge får dere bare se bilder av fine frøhus :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar