torsdag 10. februar 2011

Mobiltelefoner

Stakars mannen som jobbet på butikken jeg kjøpte ny mobil i. Jeg går ut ifra at om man jobber med mobiltelefoner så er man "glad" i telefonene og den utviklingen de har. 
Her kommer jeg, inn i butikken og lister meg bort til avdelingen for mobiltelefoner og titter forsiktig på veggen overfylt av telefoner. I mitt hode blir telefonene større og større og kommer nærmere og nærmere. Jeg er ikke akuratt så glad i å måtte bytte ut telefonen min. Men den har ikke vært helt snill det siste halve året, og nå er jeg lei av at den ikke lader når jeg setter den i ladern og at den ikke registrerer telefonnummer jeg har ringt til - sånn at jeg må lete opp telefonnummerne fra lista hver gang i stede for at de ligger i anropsloggen. 
Vel, mens jeg titter på denne veggen med en hel masse telefoner kommer mannen som jobber der bort og spør om jeg trenger hjelp. Jo det trenger jeg jo så jeg forteller "jeg trenger en telefon jeg kan ringe og skrive meldinger fra, jeg trenger ikke og vil ikke ha noe fancy kult og i alle fall ikke en mobil laget for internett bruk. Men den kan gjerne ta greie bilder. Men helst ikke koste noe." Han finner frem to telefoner som er til en liten penge og som oppfyller kravene mine sånn ca. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på å lete frem telefoner på nettet og lurt på hvilken som kanskje passer meg. Tenk så dumt at jeg ikke gikk til butikken med en gang. Da kunne jeg slappet av og valgt en av to, og ikke en av alt for mange. 

Mitt valg falt på en Sony Ericsson. 
Fargene de hadde inne var sort og rosa. Og da måtte det jo bli rosa, selv om jeg gjerne kunne tatt rød eller grønn i stede om de hadde hatt det. 

foto: http://pinkphone.com

Lurer på om det er noen andre som er like lite glad i å bytte ut mobilen sin som meg, og som ikke ønsker alverdens stæsj. 

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny telefon. Håper du raskt blir kjent med den. Jeg for min del får et personlig forhold til mine. Jeg var veldig glad i min SE frem til den takket for seg i sommer. Etter at jeg i høst hev meg på Iphonebølgen er jeg frelst. Veldig veldig glad i min lille "lommedata" Har jo alt jeg trenger og mere til :)

    SvarSlett
  2. Hi hi! Etter at jeg fant ut at mobiltlf har 5års garanti, velger jeg heller å sende den inn til reperasjon, så lenge det er mulig! Jeg liker ikke! å bytte den ut! Ellers lurer jeg på om det blir Doro"gamlis"tlf på meg neste gang. Ringe sende mld og det er stort sett det... Selvom jeg setter pris på å ha musikk på øret, da... Kameraet, er jo så glad i speilrefleksen, selvom det er praktisk med "alt i ett"- dingser som har god kvalitet på "alt"!

    SvarSlett

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar