fredag 18. februar 2011

Sjokolader med fyll

Klarte ikke å vente så alt for lenge før jeg måtte prøve å lage litt mer sjokolade gitt ;)



















Jeg tittet på litt ulike blogger for å se hvordan andre laget sjokoladen og hva de ev. hadde som fyll. Det første jeg så var at de fleste som laget sjokolade hadde veldig mye man ikke får i en vanlig matvarebutikk. Så derfor ble ikke mitt fyll denne gangen det samme som noen av disse. 

4 ulike fyll ble det:
- kokosfyll - extra virgin kokosolje, fettet i kokosmelken, sukrinmelis, agavesirup og kokosmasse.
- mandler - hakkede mandler og litt agavesirup
- valnøtter - hakkede valnøtter og litt agavesirup
- mariekjeks


Valnøtter

Mariekjeks

Kokosfyll
Mandler

Sjokoladen er fortsatt litt for bitter for min gane, så må prøve videre :)

Denne gangen brukte jeg Agavesirup og Sukrinmelis som søtningsmiddel (sist hadde jeg honning). Kan ikke si jeg smakte noen forskjell, og det fine med Sukrinmelisen er at den har en GI på 0 så den påvirker ikke blodsukkeret :) Men agavesirupen har en GI på 25. Men sammenlignet med vanlig hvitt sukker som har en GI på 68 så blir det jo mye bedre for blodsukkeret med litt agavesirup og litt sukrinmelis i stede for vanlig sukker :)

6 kommentarer:

  1. Ser superdelig ut! Hvordan smake de med kokos?

    SvarSlett
  2. Jeg likte best de med kokos. DE kan ikke sammenlignes med bounty for de var ikke så søte og klissete. Men en god litt "roligere" (om man kan si det) kokossmak enn den kraftige sjokoladesmaken. Hehe... skal spare så du får smake en ;)

    SvarSlett
  3. Så utrolig perfekte de ser ut! Har du kjøpt former altså? Kult.

    Du er utrolig flink, Lene. Nydelig kjole også!! Klem fra tante

    SvarSlett
  4. Ja har kjøpt former :) Veldig lett, morro og ikke minst godt :)
    Bare å kaste seg over det Margrethe :)

    SvarSlett
  5. Åh, jaaa! Vil gjerne smake :D

    SvarSlett
  6. Wow I'm impressed! They look delicious

    SvarSlett

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar