søndag 17. juli 2011

De siste dagers arbeid

Arbeidet mannen her har gjort ute i hagen viser seg allerede, selv om det ikke er ferdig, nyttig.
I hele Agder har det vært store mengder nedbør i dag, og her er intet unntak.
En av de tingene mannen har gjort er å starte arbeidet med å drenere litt overvann fra plenen. Ikke bare regner det, men vi har en skråning bak huset og ned denne kommer det store mengder med vann når det regner.

Det er allerede laget en bekk som går bak huset, men denne tar ikke med seg alt vann desverre.

Der jeg har tegnet på noen grønne prikker/streker kommer det vann strømmende ut.
Det som kommer der den lange streken er har nok vært ment å skulle komme ned i bekken som går til venstre i bildet.

Dreneringsrør er på plass. Det som står igjen er å gi "renna" ett lag med sement og å fylle på med stein sånn at det ikke er en tom sementrenne når det ikke renger ;)

Jeg har desverre ikke fått meg noen regnmåler i hagen, så gleder meg til i morgen, for da kan jeg inn på yr.no og finne ut hvor mye nedbør som har kommet i dag :) Syns vær og vind er spennende jeg :)

2 kommentarer:

  1. Hei Lene, svarer deg her inne også jeg: Helt i orden for meg det du spurte meg om :))

    Dere har vann til overs i hagen dere også ser jeg...samme utfordringen her. Men spørs om vi ikke må gjøre noen utbedringer for til tider rene "sumpen" på plenen her.
    Litt av ev jobb dere har hatt! Da håper jeg resultatet blir bra. Og at det kan bli litt mer oppholdsvær takk ;))

    Klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Jeg synes også vær og vind er spennende :-) Det regner masse her i dag også! Så deilig at dere har kommet i gang i hagen - gleder meg til å se når det er ferdig.

    Tusen takk for koselig hilsen hos meg :-) Fint å oppdage din fine blog! Ønsker deg en fin søndag! Klem fra Livy

    SvarSlett

Tusen takk for at du setter spor etter deg :)

Ikke egen blogg? Du kan skrive noe alikevel ;)

1: Skiv det du har lyst til å fortelle i kommentarfeltet. (skriv gjerne under med navn om du vil).
2: Trykk på Kommenter som
3: Velg Navn/Nettadresse eller anonym. Du trenger ikke ha nettsted om du velger Navn/nettadresse.
4: Trykk på Legg inn kommentar